Sérgio Dominique Ferreira Lopes

Sérgio Dominique-Ferreira holds a Ph.D. in Business and Management Studies - Marketing and Strategy. He is an Adjunct Professor of Marketing at the Polytechnic Institute of Cávado and Ave, Portugal. Director of the Master's Degree in Marketing (Polytechnic Institute of Cavado and Ave). He has been a researcher in the Department of Methodologies of the University of Santiago de Compostela (Spain), as well as researcher in the Department of Business Organizations and Marketing, Faculty of Business, University of Vigo (Spain). He has previously published articles in relevant journals, e.g.: Journal of Services Marketing, Journal of Retailing and Consumer Services, International Journal of Retail & Distribution Management, Journal of Hospitality Marketing & Management, European Journal of Management and Business Economics, Journal of Global Scholars of Marketing Science. He also won several awards in Conferences (best paper, best presentation), including Keynote speaker at International Conferences. Research interests: Artificial Intelligence, Emotional Intelligence, Supply Chain Management. Other research topics: price sensitivity, bundling strategies, customer satisfaction and loyalty e brand image.
Showing 1-20 of 78 items.
ResearchersTitleYear
 
Sérgio Dominique Ferreira LopesExploring the Relationship Between Customer Engagement and Price Sensitivity2025
Márcia Marina Rodrigues Brito Duarte, Sérgio Dominique Ferreira LopesWork-life imbalance, burning out, feeling down, I will quit, but quietlythe case of hospitality employees2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesA ADOÇÃO DOS CANAIS DE DENÚNCIA NOS MUNICÍPIOS PORTUGUESES2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesA Competição Fiscal nos Municípios do Distrito de Viseu2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesA FISCALIDADE VERDE A NÍVEL EMPRESARIAL: O CASO DAS VIATURAS LIGEIRAS DE PASSAGEIROS2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesA TRIBUTAÇÃO DOS RENDIMENTOS DAS ATIVIDADES PROFISSIONAIS ESPECIFICAMENTE PREVISTAS NA TABELA A QUE SE REFERE O ARTIGO 151º DO CIRS A TRANSPARÊNCIA FISCAL2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesAplicação de Gestão Financeira para Jovens Adultos. Promover a Literacia Financeira através da Gamificação2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesDO RESULTADO CONTABILÍSTICO AO RESULTADO FISCAL: DAS CORREÇÕES GERAIS IMPOSTAS PELO CIRC2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesDelivering tomorrow today: The role of cutting-edge technologies such as Artificial Intelligence in drones in shaping new business models2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesE-WOM INFLUENCE ON CONSUMER BEHAVIOUR AND PURCHASE INTENTION: MILLENNIALS VS GENERATION Z2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesEFEITOS DA DECLARAÇÃO DE INSOLVÊNCIA NO PROCESSO EXECUTIVO2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesESTILOS DE LIDERANÇA E A SUA INFLUÊNCIA NA MOTIVAÇÃO DOS COLABORADORES: PERSPETIVA SOBRE O SETOR DE RETALHO DESPORTIVO2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesESTUDO DA VIABILIDADE ECONÓMICO-FINANCEIRA DA IMPLEMENTAÇÃO DE UM PLANO DE MARKETING NA EMPRESA PRECIOUS SATURDAY. SA2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesIMPLEMENTAÇÃO DE MEASUREMENT SYSTEM ANALYSIS POR ATRIBUTOS NUMA MULTINACIONAL DO SETOR AUTOMÓVEL2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesINTEGRAÇÃO DE MADEIRA EM ESTADO BRUTO NO MOBILIÁRIO CONTEMPORÂNEO2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesMENTORING COMO FERRAMENTA ESTRATÉGICA NA GESTÃO DE PESSOAS2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesMelhoria da Gestão de Projetos de uma Empresa de Consultoria Informática2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesO AUDITOR TRIBUTÁRIO E AS PERDAS POR IMPARIDADE EM INVENTÁRIOS2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesOS DESAFIOS DA COMUNICAÇÃO INTERNA E EXTERNA NAS PME UM ESTUDO DE CASO EM CONTEXTO DE PEQUENAS E MÉDIAS EMPRESAS NO MERCADO BUSINESS TO BUSINESS2025
Sérgio Dominique Ferreira LopesPRÁTICAS ABUSIVAS EM IVA – ABUSO DO DIREITO À DEDUÇÃO2025